Postflora: 2150

Gra szkoleniowo-edukacyjna o przyszłości, odpowiedzialności i odbudowie tego, co najcenniejsze.

W świecie po klimatycznej katastrofie, gdzie dawna flora uległa zniszczeniu, grupa ocaleńców próbuje stworzyć nową rzeczywistość.

Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia. Każda ich decyzja i działanie wpływają na przyszłość – zarówno ich własną, jak i całej Wyspy.


Czy będzie to nowy początek, czy tylko próba odroczenia końca?

Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia – nowego świata powstałego po globalnym podniesieniu się poziomu wód. W kolejnych rozdziałach rozgrywki mierzą się z wydarzeniami fabularnymi, dylematami i decyzjami wpływającymi zarówno na środowisko, jak i na jakość ich codziennego życia: pracę, warunki mieszkaniowe oraz poziom satysfakcji.


Mają do dyspozycji ograniczone zasoby – czas i pieniądze – którymi muszą mądrze zarządzać, balansując między dobrem wspólnym a własnym interesem.


Za dobre decyzje, wiedzę i aktywność uczestnicy otrzymują nasionka – symboliczne ziarna przyszłości, które pozwalają zalesiać wyspę i odbudowywać bioróżnorodność.


Za błędy, bierność i brak wiedzy pojawiają się iskry, które mogą wzniecać pożary niszczące to, co z takim trudem zostało odbudowane.

Nadmierna liczba iskier może doprowadzić do punktu krytycznego – po jego przekroczeniu pożar staje się nie do opanowania, a los lasów i gatunków zostaje przesądzony.

Program zajęć realizowanych z wykorzystaniem gry Postflora: 2150 opiera się na zadaniach i ćwiczeniach, które można dostosować do tematu spotkania, wieku i poziomu uczestników oraz celów dydaktycznych.

To prowadzący decyduje, które elementy zostaną wyeksponowane: wpływ korporacji, decyzje obywatelskie, nierówności społeczne, kryzysy zasobów, odpowiedzialność jednostki… lub wszystko naraz.

Gra kończy się refleksją nad długofalowymi efektami działań uczestników i wizją życia na Ekolonii w roku 2175.

Wykorzystasz tę grę, aby rozwijać wiedzę ekologiczną i konkretne umiejętności przydatne w codziennym życiu.

Dzięki grze możesz pokazać systemowy wpływ jednostek, organizacji i instytucji na środowisko oraz warunki życia.

Udział w grze uświadamia konsekwencje codziennych decyzji i bierności wobec problemów środowiskowych, które dotyczą naszej najbliższej przyszłości.

Gra ułatwi Ci inicjację dyskusji o wartościach i dylematach ekologicznych.

Dzięki temu narzędziu możesz prowadzić edukację ekologiczną w angażujący sposób, który przynosi lepsze efekty szkoleniowe niż tradycyjne metody.

Ilość uczestników: 2-12.

Optymalna wielkość grupy to 12 osób. 
W trakcie szkolenia, uczestnicy pracują w 4 zespołach.

Czas rozgrywki: 16h-24h. Optymalny czas to 16h+.

Forma: stacjonarna.

Pytania i odpowiedzi

Wykorzystasz tę grę aby:

  • Rozwijać wiedzę ekologiczną i konkretne umiejętności przydatne w codziennym życiu.
  • Pokazać systemowy wpływ jednostek, organizacji i instytucji na środowisko oraz warunki życia.
  • Uświadamiać konsekwencje codziennych decyzji i bierności wobec problemów środowiskowych, które dotyczą naszej najbliższej przyszłości.
  • Inicjować dyskusje o wartościach i dylematach ekologicznych.
  • Prowadzić edukację ekologiczną w angażujący sposób, który przynosi lepsze efekty szkoleniowe niż tradycyjne metody.

Postflora: 2150 to gra przeznaczona dla:

  • Dla trenerów i edukatorów, którzy poszukują angażującego narzędzia do pracy z tematami środowiskowymi i społecznymi.
  • Dla szkół i organizacji pozarządowych oraz wszędzie tam, gdzie ekologia spotyka się z edukacją obywatelską.
  • Dla firm i instytucji, które chcą prowadzić warsztaty w duchu ESG, odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju.

W skład zestawu gry wchodzą m.in.:

  • Plansze (zespołów oraz wyspy);
  • Karty (postaci, zajęć, domostw, działań, zadań, posiedzeń Rady Wyspy);
  • Znaczniki (pieniędzy, czasu, zadowolenia, stanu środowiska);
  • Kostki.

Tak, gra zawiera dodatki w postaci kart zadań umożliwiających przeprowadzenie dodatkowych zadań, np. z zakresu segregacji śmieci lub niemarnowania żywności. 

Premiera gry planowana jest na 24 września (2025) – w trakcie III edycji Festiwalu Gier Szkoleniowych.

Wtedy podamy więcej informacji. 

Jest rok 2150. Po stopnieniu lodowców i zalaniu większości lądów, grupa klimatycznych ocaleńców próbuje rozpocząć nowy rozdział na wyspie Ekolonia – miejscu pełnym konfliktów interesów, ekstremalnych zjawisk pogodowych, społecznych nierówności i dylematów etycznych.

Zdarzenia fabularne obejmują m.in. losy mieszkańców żyjących na silnie zanieczyszczonym obszarze dawnego wysypiska oraz historię grupy aktywistów próbujących powstrzymać wycinkę ostatnich fragmentów lasów na wyspie.

To zdarzenia interaktywne – zakończenia zależą od zaangażowania uczestników.

Oprócz wydarzeń, scenariusz tworzony jest „na żywo” podczas obrad Rady Wyspy, w której zapadają kluczowe decyzje dotyczące regulacji, inwestycji publicznych i kierunków rozwoju Ekolonii.

To uczestnicy decydują o tematach obrad, a każdy mieszkaniec ma równe prawo głosu.

Zakończeniem historii jest refleksja nad podjętymi decyzjami i próba wyobrażenia sobie, jak będzie wyglądało życie na wyspie w roku 2175.

Do premiery Postflory: 2150 pozostało już tylko:

Zapisz się do newslettera

Nie przegap najnowszych wiadomości

Business Play Europe Sp. z o. o.​

Skłodowskiej-Curie 18/20 lok. 1​

10-110 Olsztyn​

Przegląd prywatności

Polityka prywatności Business Play Europe Sp. z o.o.

1.Kto jest administratorem Twoich danych?

Administratorem Twoich danych osobowych jest Business Play Europe Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Skłodowskiej-Curie 18/20 lok. 1, 10-110 Olsztyn, NIP: 6772385150, REGON: 360370360. Możesz się z nami skontaktować pod adresem: kontakt@business-play.pl lub w sprawach związanych z ochroną danych osobowych: rodo@business-play.pl.

2. Jakie dane zbieramy?

Zbieramy dane takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, nazwa firmy oraz inne dane dobrowolnie podane w formularzach.

3. W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane?

  • Kontakt handlowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes);
  •  Wysyłka newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
  • Cele analityczne i statystyczne – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

4. Jak długo przechowujemy dane?

Do czasu zakończenia korespondencji, wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

5. Komu udostępniamy dane?

Podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług, takim jak: MailerLite, Google, Meta/Facebook – na podstawie umów powierzenia.

6. Twoje prawa:

Masz prawo do: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, sprzeciwu, przenoszenia danych, cofnięcia zgody, wniesienia skargi do PUODO.

7. Przekazywanie danych poza EOG

Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (np. MailerLite, Facebook), z zachowaniem odpowiednich zabezpieczeń w formie standardowych klauzul umownych, zgodnych z obowiązującymi przepisami.

8. Dobrowolność podania danych

Podanie danych jest dobrowolne, ale może być konieczne do kontaktu lub otrzymania newslettera.

Polityka cookies

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies i podobne technologie w celu: prawidłowego działania strony, analiz statystyk (Google Analytics), działań marketingowych (Facebook Pixel).

1. Jakie cookies stosujemy?

  • Techniczne – niezbędne do działania strony;
  • Analityczne – pomagają zrozumieć zachowanie użytkowników;
  • Marketingowe – umożliwiają personalizację treści reklam.

2. Zarządzanie cookies

Podczas pierwszej wizyty możesz wybrać preferencje cookies. Możesz je również zmienić w ustawieniach przeglądarki.

Klauzula informacyjna – formularz kontaktowy

Administratorem danych jest Business Play Europe Sp. z o.o. Dane będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie – na podstawie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do kontaktu.