W świecie po klimatycznej katastrofie, gdzie dawna flora uległa zniszczeniu, grupa ocaleńców próbuje stworzyć nową rzeczywistość.
Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia. Każda ich decyzja i działanie wpływają na przyszłość – zarówno ich własną, jak i całej Wyspy.
Czy będzie to nowy początek, czy tylko próba odroczenia końca?
Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia – nowego świata powstałego po globalnym podniesieniu się poziomu wód. W kolejnych rozdziałach rozgrywki mierzą się z wydarzeniami fabularnymi, dylematami i decyzjami wpływającymi zarówno na środowisko, jak i na jakość ich codziennego życia: pracę, warunki mieszkaniowe oraz poziom satysfakcji.
Mają do dyspozycji ograniczone zasoby – czas i pieniądze – którymi muszą mądrze zarządzać, balansując między dobrem wspólnym a własnym interesem.
Za dobre decyzje, wiedzę i aktywność uczestnicy otrzymują nasionka – symboliczne ziarna przyszłości, które pozwalają zalesiać wyspę i odbudowywać bioróżnorodność.
Za błędy, bierność i brak wiedzy pojawiają się iskry, które mogą wzniecać pożary niszczące to, co z takim trudem zostało odbudowane.
Nadmierna liczba iskier może doprowadzić do punktu krytycznego – po jego przekroczeniu pożar staje się nie do opanowania, a los lasów i gatunków zostaje przesądzony.
Program zajęć realizowanych z wykorzystaniem gry Postflora: 2150 opiera się na zadaniach i ćwiczeniach, które można dostosować do tematu spotkania, wieku i poziomu uczestników oraz celów dydaktycznych.
To prowadzący decyduje, które elementy zostaną wyeksponowane: wpływ korporacji, decyzje obywatelskie, nierówności społeczne, kryzysy zasobów, odpowiedzialność jednostki… lub wszystko naraz.
Gra kończy się refleksją nad długofalowymi efektami działań uczestników i wizją życia na Ekolonii w roku 2175.
Wykorzystasz tę grę, aby rozwijać wiedzę ekologiczną i konkretne umiejętności przydatne w codziennym życiu.
Dzięki grze możesz pokazać systemowy wpływ jednostek, organizacji i instytucji na środowisko oraz warunki życia.
Udział w grze uświadamia konsekwencje codziennych decyzji i bierności wobec problemów środowiskowych, które dotyczą naszej najbliższej przyszłości.
Gra ułatwi Ci inicjację dyskusji o wartościach i dylematach ekologicznych.
Dzięki temu narzędziu możesz prowadzić edukację ekologiczną w angażujący sposób, który przynosi lepsze efekty szkoleniowe niż tradycyjne metody.
Ilość uczestników: 2-12.
Optymalna wielkość grupy to 12 osób.
W trakcie szkolenia, uczestnicy pracują w 4 zespołach.
Czas rozgrywki: 16h-24h. Optymalny czas to 16h+.
Forma: stacjonarna.
Wykorzystasz tę grę aby:
Postflora: 2150 to gra przeznaczona dla:
W skład zestawu gry wchodzą m.in.:
Tak, gra zawiera dodatki w postaci kart zadań umożliwiających przeprowadzenie dodatkowych zadań, np. z zakresu segregacji śmieci lub niemarnowania żywności.
Premiera gry planowana jest na 24 września (2025) – w trakcie III edycji Festiwalu Gier Szkoleniowych.
Wtedy podamy więcej informacji.
Jest rok 2150. Po stopnieniu lodowców i zalaniu większości lądów, grupa klimatycznych ocaleńców próbuje rozpocząć nowy rozdział na wyspie Ekolonia – miejscu pełnym konfliktów interesów, ekstremalnych zjawisk pogodowych, społecznych nierówności i dylematów etycznych.
Zdarzenia fabularne obejmują m.in. losy mieszkańców żyjących na silnie zanieczyszczonym obszarze dawnego wysypiska oraz historię grupy aktywistów próbujących powstrzymać wycinkę ostatnich fragmentów lasów na wyspie.
To zdarzenia interaktywne – zakończenia zależą od zaangażowania uczestników.
Oprócz wydarzeń, scenariusz tworzony jest „na żywo” podczas obrad Rady Wyspy, w której zapadają kluczowe decyzje dotyczące regulacji, inwestycji publicznych i kierunków rozwoju Ekolonii.
To uczestnicy decydują o tematach obrad, a każdy mieszkaniec ma równe prawo głosu.
Zakończeniem historii jest refleksja nad podjętymi decyzjami i próba wyobrażenia sobie, jak będzie wyglądało życie na wyspie w roku 2175.
Nie przegap najnowszych wiadomości
Twój adres został dodany do listy odbiorców newslettera.
Business Play Europe Sp. z o. o.
Skłodowskiej-Curie 18/20 lok. 1
10-110 Olsztyn